خرید از سراسر دنیا


» آشنایی با استون هنج

آشنایی با استون هنج

آشنایی با استون هنج

انگلستان کشوری در شمال غربی اروپا میباشد یکی جاذبه های گردشگری که در این کشور قرار دارد استون هنج میباشد.

استون هنج که از دوران عصر برنز و دوران نوسنگی است درکشور انگلستان در شهرستان ویلتشایر ۲ کیلومتری غرب آمسبوری و ۱۳ کیلومتری سالزبری قراردارد.

قدمت آن برای قبل از میلاد میباشد و مردمان دوران باستان این اثر را در واقع به عنوان مقبرهای سنگی و پشته های مخصوص برای دفن اجساد ساختند.

ساخت این بنا به این گونه بوده است: مارلین جادوگر سنگ ها را در زمان شاه آرتور افسانه ای از ایرلند به استون آورد آغاز ساخت این بنا از سال ۳۱۰۰ قبل میلادی بوده است. سنگ های بزرگی که وزن آن هاتا ۵۰تن بوده روی غلتک ها به وسیله ای گروهی از مردا میکشیدند و به محل می آوردندبا استفاده از طناب و در صورت لزوم با ایجاد سراشیبی خاکی، آن‌ها را در حالت ایستاده قرار می‌دادند. این بنا در سه مرحله ساخته شده است. اولین مرحله ساخت این بنا هنج میباشد که یک کانال گرد با یک ساحل خاکی در درونش است. دومین مرحله آن کارگران دو حلقه متحدالمرکز از سنگها را در مرکز بنای اصلی بلند کردند و برای آن از سنگهای آتشنشانی باریک به تعداد ۸۰ قطعه به نام سنگ آبی استفاده میکننداین سنگها بیشتر از کریستال های سنگ چخماخ تشکیل میشدند. سومین مرحله سنگهای آبی با سنگهای سیاه بزرگ مرکزی به نام سارسین تعویض شدند این ها همان سنگ های معروفی هستند که امروزه هم دیده میشوند. این سنگها بیشتر از کریستال های سنگ چخماخ است. حرکت دادن این سنگ ها کار بسیار دشواری بود تحقیقات نشان داده است که ۱هزار نفر به مدت ۳ هفته میتوانستند ۱ قطعه سنگ را جابه جا کنند. مردم از این بناها به عنوان محل سکونت ، معابد ،مقابر یا حتی تقویم های بزرگ در فضای باز استفاده میکردند.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده