خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کلیسای تاریخی غوطه ور در ترکیه

کلیسای تاریخی غوطه ور در ترکیه

کلیسای باستان در زیر دریاچه ترکیه کشف شد

روزنامه دیلی صباح  گزارش داد ، بقایای یک کلیسای باسیلیک 1500 ساله که به احترام قدیس نئوفیتوس ساخته شده بوده است، اکنون پس از پایین آمدن سطح آب در دریاچه ایزنیک در استان بورسا ظاهر شده است  .

باسیلیکا در شمال غربی ترکیه که قرنها در زیر آب پنهان بود و گمان می رود قدمت آن به قرن 4 یا 5 میلادی باز می گردد ، پس از گرفتن عکس های هوایی از دریاچه کشف شد که ویرانه های زیر آب کلیسای بیزانس را نشان می داد.

باستان شناسان کشف کرده بودند که از سال 2014 یک کلیسا در آنجا غوطه ور شده است. با این حال ، پایین آمدن سطح آب ،آن را به تازگی پس از خشکسالی منطقه تحت تأثیر قرار داد.

این منطقه ، از جمله شهر نیکیه به عنوان یک مرکز مذهبی و فرهنگی مهم در دوره بیزانس و اوایل مسیحیت است. کارشناسان می گویند باسیلیکا نمونه ای از معماری اولیه مسیحی است.

تخمین زده می شود که این کلیسا در طی زلزله ای در سال 740 در دریاچه غوطه ور شده است. از زمان کاوش ها در سال 2015 با هدف نمایش ویرانه های باسیلیکا به عنوان بخشی از یک موزه زیر آب ، چندین اثر مهم کشف شده است.

بر اساس گزارش دیگری در وب سایت My Modern Met ، تیمی به سرپرستی دکتر مصطفی شاهین ، رئیس باستان شناسی دانشگاه بورسا اولوداگ ، برای کشف اطلاعات بیشتر در مورد این کلیسای غرق شده ، حفاری های زیر آب را انجام دادند.

باسیلیکا در واقع بر روی یک سازه موجود ساخته شده بود ، که در آن زمان یک روش معمول بود. علاوه بر این ، هیچ مدرکی از کف موزاییک یا سنگ یافت نشد ، محققان فرض میکنند که ساختار موجود دارای کف خاکی یا چوبی است.

چندین گور در محل پیدا شد که برخی از آنها دارای اسکلت چندین کودک خردسال و یک بزرگسال میانسال بود.

اعتقاد بر این است که این کلیسا وقف قدیس Neophytos است ، قدیسی که در نیس (در فرانسه امروز) به شهادت رسید ، زیرا وی به دستور فرماندار حاضر به قربانی کردن خدایان بت پرست نشد.

این بنا در محل قبر سنت نئوفیتوس ساخته شده است ، زیرا ساخت کلیساهایی در بالای قبور شهدا معمول بود و نمازگزاران می خواستند که روزی قبور خودشان نزدیک به یک مکان مقدس باشد.

براساس این گزارش ، دکتر صحین معتقد است ساختمانی که کلیسا در آن قرار گرفته ممکن است یک معبد بت پرستانه باشد که به خدای یونان باستان آپولو اختصاص یافته است.

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده