دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی گرند کنیون

معرفی گرند کنیون

آشنایی با گرند کنیون

گرند کنیون، پارک ملی در ایالت آریزونا آمریکا میباشد و احتمالاً یکی از مشهورترین و نفسگیرترین مکانهای دیدنی ایالات متحده است و از سال 1979 در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

این میراث جهانی یونسکو مسلماً یکی از مشهورترین بناهای دیدنی ایالات متحده آمریکا است و تقریباً 5000 کیلومتر مربع از دره های عمیق، سنگ های چند رنگ، صخره های زیبا و دره های خیره کننده را در بر می گیرد.

بیش از یک قرن است که گردشگران از سراسر جهان از گرند کنیون دیدن کرده اند تا مناظر زیبای آن را تماشاکنند و لذت ببرند. اولین بار در سال 1893 به عنوان یک زیستگاه و بعدا به عنوان یک اثر ملی از آن محافظت شد ، تا اینکه در 26 فوریه 1919 ، گرند کنیون به یک پارک ملی تبدیل شد. در حالی که نزدیک به 100 سال از حفاظت از این مکان خاص میگذرد، چند واقعیت عالی در مورد این نماد آریزونا را بررسی میکنیم.

1. گراند کنیون بزرگتر از ایالت جزیره راود است

گرند کنیون یک مایل عمق ، 277 مایل طول و 18 مایل عرض دارد. در حالی که این پارک کل دره را شامل نمی شود، اما در کل با مساحت کل 1،904 مایل مربع اندازه گیری میشود.

2. گرند کنیون خودش می تواند بر آب و هوا تأثیر بگذارد

گرند کنیون دارای ارتفاعی از حدود 2000 فوت تا بیش از 8000 فوت است، که به آن امکان می دهد شرایط مختلف آب و هوایی را تجربه کند. در نتیجه، درجه حرارت به طور کلی با افزایش 1000 فوت ارتفاع ، 5/5 درجه کاهش می یابد.

3. غارهای پنهان در دره فراوان است

 تخمین زده می شود که 1000 غار در گرند کنیون قرار داشته باشد و از این تعداد ، 335 غار ثبت شده است. حتی تعداد کمی از آنها نقشه برداری یا شناسایی شده اند.

4. گراند کنیون یکی از پر بازدیدترین پارک های ملی در ایالات متحده است

برآورد 5.9 میلیون نفر بازدید کننده گرند کنیون در یک سال، آن را دومین پارک ملی محبوب جهان کرده است. 

5. گرند کنیون در حدود 6 میلیون سال قدمت دارد

فعالیت های زمین شناسی و فرسایش توسط رودخانه کلرادو گرند کنیون را همانطور که امروزه می شناسیم به وجود آورده است. این یکی از مناظر مورد مطالعه در جهان است که دارای فسیل های گسترده ، تعداد زیادی ویژگی زمین شناسی و تاریخ غنی باستان شناسی است.

6. بازدید از حاشیه شمال و حاشیه جنوبی در یک روز، ممکن است از آنچه فکر می کنید دشوارتر باشد

 حاشیه جنوبی و حاشیه شمالی دهکده گرند کنیون فقط 10 مایل از یکدیگر فاصله دارند . با این حال، برای رانندگی بین پارک، برای عبور از رودخانه کلرادو و دور زدن در اطراف دره ، باید 215 مایل یا حدود 5 ساعت را طی کنید. این فقط یک راه کوچک برای درک بی حد و حصر این مکان باورنکردنی است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده