ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» پاموکاله ترکیه از عجایب جهان

پاموکاله ترکیه از عجایب جهان

پاموکاله موقعیت چشمه های آبگرم آهکی زیبا ی ترکیه ، یکی از برترین جاذبه های گردشگری این کشور است. طبقه های تراورتن پاموکاله یکی از پربازدیدترین مکانهای ترکیه است. سفر به پاموکاله تأثیرات ماندگاری بر شما خواهد گذاشت.

چشمه های آب گرم Pamukkale چیست؟

Pamukkale شهری است در جنوب غربی ترکیه واقع شده است ، که به دلیل چشمه های آب گرم و تراورتن (مواد کربناته طبقاتی که به طور معمول بازمانده از آب جاری است) مشهور است. در کل منطقه ، 17 چشمه آب گرم وجود دارد که در دمای 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) تا 100 درجه سانتیگراد (212 درجه فارنهایت) متغیر است ، بنابراین برخی از استخرها برای شنا مناسب نیستند. حتی به گرمترین چشمه ها نزدیک نشوید! علاوه بر این ، یک موزه در شهر وجود دارد (که در ابتدا یک حمام رومی بود) شامل آثار باستانی از سراسر کشور که ارزش یک نگاه را دارد.

این شهر در دره رودخانه مندرس واقع شده است  و در بیشتر اوقات سال دارای آب و هوای معتدل است. این امر به راحتی آن را به مقصدی ایده آل برای کسانی که می خواهند از سرما فرار کنند ، تبدیل می کند.

درآمدزایی اصلی شهر پاموکاله گردشگری است. جهانگردی صنعت برتر است و احتمالاً همیشه نیز خواهد بود. طی هزار سال گذشته مردم هر سال می آمدند تا در استخرهای حرارتی پاموک کاله استحمام کنند.

آنها جاده ای ساختند که دره را با چشمه های طبقاتی متصل می کرد تا موتورها بتوانند از دامنه ها بالا و پایین شوند. اما سرانجام این منطقه به عنوان میراث جهانی اعلام شد و آنها هتل ها و جاده را تخریب کردند تا از منطقه محافظت شود.

 این مکان یکی از محبوب ترین مکان ها برای استحمام است ، بنابراین انتظار نداشته باشید که آبهای "شفابخش" فضایی آرام باشند مگر اینکه در خارج از فصل از آن بازدید کنید. این آب حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی مانند کلسیم است و در دوران باستان به عنوان مکانی برای استراحت مورد استفاده قرار می گرفته است. 

رسیدن به پاموکاله

اتوبوس

از کوش آداسی در طول روز چندین بار اتوبوس حرکت می کند تا بتوانید به راحتی زمانی مناسب برای خود پیدا کنید. این روش حمل و نقل ارزان ترین و آسان ترین راه برای رسیدن به پاموکاله از کوش آداسی است. از طرفی ، سفر بین دو مقصد نسبتاً کوتاه است ، بنابراین می توانید هر زمان که خواستید حرکت کنید و هنوز وقت کافی برای گشت داشته باشید زیرا زمان زیادی را در جاده نمی گذرانید. علاوه بر این ، اتوبوس شامل اینترنت بی سیم و تلویزیون است تا در طول اتوبوس خود چیزی برای سرگرمی داشته باشید.

اتوبوس از استانبول به پاموکاله حدود 12 ساعت طول می کشد بنابراین اگرچه گزینه کم هزینه تری است اما برای افرادی که وقت کمی دارند مناسب نیست.

 

اتوبوس های معمولی از ازمیر به ورودی شهر پاموکاله حدود 4 ساعت طول می کشد. با حمل و نقل شخصی خود سریعتر (با یک ساعت) انجام می شود.

با تاکسی

تاکسی خصوصی گزینه دیگری است که قابل بررسی است. این نیز یکی از گزینه های گران قیمت است اما انعطاف پذیری زیادی به شما می دهد.

تاکسی در عرض 2.5 ساعت شما را از کوش آداسی به Pamukkale می رساند. هزینه 185 یورو برای کوش آداسی-پاموکاله و پاموکاله-کوش آداسی است که بین 4 نفر به اشتراک گذاشته شده است ، این ممکن است یک گزینه معتبر باشد.

آب و هوای Pamukkale

اگر در ماه جولای یا آگوست می روید ، کرم ضد آفتاب ، کلاه و لباس سبکی به همراه داشته باشید که پوست را بپوشاند. در این زمان از سال هوا گرم است و دمای آن تقریباً کمتر از 40 درجه سانتی گراد است.  رسوبات کلسیم سفید و آب استخرهای سنگ تراورتن نور خورشید را منعکس می کند و باعث تشدید تابش خورشید می شود.

دمای هوا از نوامبر تا مارس بسیار معقول تر است و در دمای زیر 20 درجه سانتی گراد قرار دارد. اگر گرما را دوست ندارید زمان بهتری برای بازدید است. در هر زمان انتظار آفتاب را داشته باشید.

توصیه های مسافرتی

نکاتی برای استفاده حداکثری از سفر پاموکاله

  • یک حوله بیاورید
  • اگر ناهار در قیمت تور گنجانده نشده است ، یک ناهار را بسته بندی کنید
  • ضد آفتاب ، کلاه ، پیراهن های آستین بلند ضروری هستند زیرا احتمالاً هنگامی که خورشید در شدیدترین حالت خود قرار دارد خواهید رسید.
  • حواستان به وسایل خود باشد. جیب برها می دانند که 99٪ مردم منطقه گردشگرانی هستند که از منظره شگفت انگیز حواسشان پرت می شود.
  • سعی کنید هرچه زودتر بازدید کنید زیرا مکان به سرعت شلوغ می شود. این شهر سالانه دو میلیون بازدید کننده دارد و محبوب ترین جاذبه ترکیه است.
  • دوربین خود را فراموش نکنید!



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده