دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آبفشان Fly Geyser

آبفشان Fly Geyser

آبفشان Fly Geyser در نوادای شمالی که از کنار جاده و مجموعه های آب گرم آن به راحتی قابل مشاهده است از کیلومترها دورتر دیده می شود.

Fly Geyser در زمین شخصی واقع شده است و در حال حاضر بازدید از آن برای عموم آزاد نیست ، اما اگر می خواهید از نزدیک از Fly Geyser دیدن کنید ، تورهای گردشگری به شما کمک میکنند.

در ایالت نوادای آمریکا دقیقا یک قرن پیش در اثر یک کاوش توسط انسان در دل صحرای سوزان و گرم نوادا این آبفشان رنگارنگی با حوضچه های کوچک و بزرگ سر برآورد که همپنان در حال رشد بوده و به عنوان مکانی خارق العاده توریستی مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

آب‌فشان Fly Geyser این پدیده طبیعی و خارق العاده کره زمین است و نحوه به وجود آمدن آن شاید تعجب برانگیز باشد اما اگر بدانید این زیبایی بی عیب و نقص را انسان بوجود آورده و طبیعت با هنرمندی هرچه تمام تر آن را زیبا ساخته حتما برای شما جالب و شنیدنی است.

چندین دهه به جلو بروید ، و این رسوبات به سه تپه بزرگ تبدیل شده اند که از یک مزرعه نیزارها و علف های بلند بیرون می آیند. رسوبات اکنون تقریباً 6 فوت بلندی دارند و چند رنگ سبز و قرمز دارند. سه مخروط تراورتن آبفشان هنوز هم آب داغی را در حدود چهار یا پنج فوت به هوا می ریزد. دانشمندانی که با آبفشان آشنا هستند یادآور می شوند که رنگ آمیزی قسمت خارجی تپه ها در نتیجه جلبک های گرمادوست است که در محیط های مرطوب و گرم شکوفا می شود.

به گفته موئوز سائز ، داخل تپه ها حتی حاوی کوارتز هستند و این کوارتز بسیار سریعتر از سایر آبفشان هایی که وی در کار خود مطالعه کرده است ، رشد می کند. به طور معمول ، کوارتز در حدود 10000 سال در داخل آبفشان ها شروع به رشد نمی کند ، که باعث می شود Fly Geyser بیش از پیش عجیب باشد.

مواد معدنی با ترکیبات مختلف در اطراف دهانه، تبخیر شده و رنگ های بی نظیر و متفاوتی را بوجود می آورد، دهانه چشمه قطور شد، ارتفاع پیدا کرد تا در نهایت به مانند دهانه ی یک آتشفشان شد. در اطراف منطقه هم حوضچه هایی رنگارنگی شکل گرفت. نام این آبفشان زیبا ” fly geyser ” است و هر ساله توریست های بسیاری برای بازدید از آن به نوادا در آمریکا می آیند.

هرچند که رنگ ها به اندازه کافی زیبا هستند، اما این آبفشان فوق العاده بودن خودش را مدیون جلبک های گرمادوستی است که باعث براق شدن آن شده است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده