خرید از سراسر دنیا


» دره مرگ کالیفرنیا از عجایب جهان

دره مرگ کالیفرنیا از عجایب جهان

 دره مرگ

این پارک ملی یک دریاچه خشک در منطقه ای بسیار دور افتاده و زیبا است. در انتهای شمالی بستر دریاچه ، سازه ای سنگی وجود دارد که به عنوان جایگاه شناخته می شود. صخره ها از تریبون ها و سایر سازندهای مجاور شکسته و به دریاچه می ریزند. در آنجا ، آنها شاهکاری انجام می دهند که این پلایا را به شهرت جهانی می رساند.

آن ها حرکت می کنند! اما بعد از این همه سال ، صد یا بیشتر از زمانی که این پدیده مورد توجه طبیعت شناسان در حال مطالعه دره مرگ قرار گرفته است ، هیچ کس تاکنون شاهد حرکت آنها نبوده است. این سنگها تخته سنگ نیستند. قد آنها شاید یک پا یا قد بلند باشد ، اما هنوز هم می تواند وزن زیادی داشته باشد و بلند کردن آن آسان نیست.


شواهدی که آنها حرکت می کنند مسیرهایی است که هنگام چرخش در اطراف دریاچه پشت سر خود می گذارند. شما صخره ای را خواهید دید که در هر جای پلایا - از کنار جایگاه تا حاشیه جنوبی آن –قرار گرفته است و در پشت آن یک دنباله قرار دارد که به بستر دریاچه کشیده شده است.

هنگامی که این پدیده در حدود سال 1900 کشف شد ، ناظران حدس زدند که علت آن نیروهای مغناطیسی است. با این حال ، دانشمندان معتقدند که آنها رمز و راز این حرکت را حل کرده اند. آنها معتقدند ، وقتی باران کافی برای خیس شدن در بستر دریاچه باریده باشد ، یک باد شدید - تا 70 مایل در ساعت در این منطقه - به سنگ های اطراف می وزد و این اتفاق می افتد. سطح دریاچه خشت ریز است که در صورت خیس شدن بسیار نرم می شود. اما از آنجا که هنوز کسی حرکت آنها را ندیده است ، این فقط یک تئوری است.

 

هنگامی که ما سنگی در آنجا مشاهده کردیم، این سنگ بدون کمک انسان و حیوان ، مسافت قابل توجهی ، چند صد فوت ، حرکت کرده بود. هیچ اثری از کمک وجود نداشت ، فقط مسیری بود که هنگام لغزیدن از میان گل و لای آن می گذشت. چندین بار تغییر جهت داده بود. به راحتی می توان رکورد طوفان های مختلف باد را مشاهده کرد و تصور کرد که چه مدت دوام آورده اند. بعضی، زمان کوتاه ، بعضی، روزها. با وزش باد از جهات مختلف باعث می شود سنگ به روش های مختلف بلغزد.

سنگ های دیگری در همین نزدیکی یافتیم. جالب اینجاست که الگوهایی که مسیرهای سنگی ایجاد کرده بودند با یکدیگر متفاوت بودند. از آنجا که دانشمندان معتقدند آنها با باد حرکت کرده اند، انتظار می رود مسیرهایی را به موازات یکدیگر ببینیم یا از همان الگو پیروی کنند که اینطور نبود.

طبق خدمات پارک ملی ، 8 نمایشنامه دیگر در نزدیکی دره مرگ وجود دارد که این پدیده در آنها رخ می دهد. مخلوطی از یک بستر دریاچه خشتی ، رطوبت کافی برای نرم شدن آن ، سنگها و وزش باد شدید در این مکانها نیز رخ می دهد.

 

بیش از 50 سال است که دانشمندان در مورد سنگهایی که به نظر می رسید از طریق مناظر خشک Racetrack Playa در پارک ملی Death Valley حرکت می کنند متحیر شده اند. آنها می توانستند مسیرهای سنگ ها را ببینند اما فقط حدس می زدند که چگونه ممکن است آنها از نقطه A به نقطه B حرکت کرده باشند ، در حالی که یکی را در عمل نمی دیدند.

بیابان سنگی یا «ریستراک پلایا» یا سنگ‌های روان در کالیفرنیا واقع شده است و جزو یکی از مقصدهای محبوب برای گردشگران به شمار می‌رود. 

در این بیابان صاف سنگ‌های بزرگی وجود دارد که این بیابان را به بیابان سنگی معروف کرده، اما نکته جالب توجه این بیابان فقط به سنگ‌های بزرگ آن ختم نمی‌شود و حرکت خود به خود سنگ‌ها این مکان را به نقطه‌ای رمزآلود تبدیل کرده است.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده